Mine põhisisu juurde

Parfüümieelistuse kujunemisaeg: kas eelistus lõhnade suhtes muutub vanusega?

4.4.2023

Jana Potuznik

Lugemine kestab 4 minutit

Kui kahekümnendates eluaastates peame proovima iga lõhnauudist, siis hiljem, kui vanus on vaid number, oleme sageli lojaalsed oma lemmikkaubamärkidele. Või on teie puhul see teisiti ja olete vanemaks saades julgem oma parfüümivalikutega? Aga kuidas meestel lõhnaeelistusega on?

Esimesed lõhnad on mööduvad nagu esimesed armastused

Esimeste lõhnadega on asi nii nagu esimeste armastustega. Sageli kaovad nad kiiresti käest. Noorukieas võtame eesmärgiks peavoolulõhnad, mis on koostatud täpselt nii, et meelitaksid ligi võimalikult palju inimesi. Kas teil on (või oli) samamoodi?

Sel perioodil kipume me, tüdrukud, valima magusamaid või värskemaid puuviljalõhnasid või siis lihtsamaid puuvilja-lillekompositsioone kerge kehasprei või tualettvee kujul. Neil pole mitte ainult lühike kestvusaeg, vaid nad muutuvad ka varsti "tüütuks", sest kõik kannavad ühtäkki midagi sarnast. Nii peate jälle edasi otsima. 

Parfüümieelistuse kujunemisaeg toob kaasa ka vastupanuperioodi. Sel puhul tarbime suures koguses lõhnu või võtame "meelega" tugeva koostise, arvates, et see varjutab kõike, mida me nuusutada ei taha. Kui enesekindlus ja enesearmastus on alles saabumas, aga "lilled ja puuviljad" on igavad, siis kasutage pigem näiteks veelõhnasid või kergelt puiduseid lõhnu. 

Parfüümieelistuse väljakujunemiseks sobib

Tuntud kaubamärgid ja järgmine ​​lõhnalise küpsemise tase

Siis tuleb esimene töökoht ja kooselu kellegagi, kes meid lõpuks väärib. Ja meie väärime lõpuks korralikku lõhna. Pudelikesi pole enam sadades, aga mõni tuhat meid ka kokku kukkuma ei pane. Kõige seksikam küsimus on: "Kuule, sa lõhnad hästi, kas see on uus Prada?" Või siis mitte?

Kerged tualettveed ei ole enam piisavad, hea on olla "nähtav", seega võtame kasutusele parfüümvee. Sellise veidi rafineeritud. Meil pole enam vaja kolme-nelja pudelikest, hakkame mõistma, et piisab ka kahest – kui need on seda väärt. Ka unisex tooted ei häiri. Sest on aeg leida oma parfüümiline isikupära ja individuaalsus. Ja mehed? Just sel ajal ei piisa paljudele enam deodorandist ja nad avastavad tõeliste lõhnade maailma: Kölni veed ja tualettveed. Ja parfüümid. Või ka unisex-lõhnad. 

Olla nähtav lõhna abil...

Kas tõeline parfüüm tähendab täiskasvanulikkust?

Millal saabub "täiskasvanulikkus" lõhnamaailma? Kui valime esimese tõelise parfüümi. Kui lakkame kartmast intensiivsust, täiskompositsioone ja tunnet, et miski ei sobi. Kui läheme ja investeerime. Endasse. Kvaliteeti. Mitte kõige kuulsamasse kaubamärki, vaid näiteks small house’i toodangu seast pärit nišiparfüümi, mille kohta teame, et ilmselt keegi seda ära ei tunne. Ja meil on sellest ükskõik. 

Saate investeerida isiklikku parfüümi ja lasta selle tellimustööna valmis segada. Sellise, mida kellelgi teisel tõesti ei ole. Või õppida lõhnu segama! Üllatada kombinatsioonidega sellest, mida näiteks juba lähemalt teate, kuid variatsioonides, mis lasevad koostisosadel täielikult esile tõusta.

Millal see juhtub? Kellelgi „pärast lapsi“. Kellegagi juhtub see siis, kui ta on pool maailma läbi reisinud ja avastab, et iseenda otsimine igalt kontinendilt oli mõttetu, sest elu sisu on kuskil mujal. See tuleb elukogemuse, küpsemise ja tõelise eneseteadlikkusega. Julgusega öelda EI, kui me midagi ei taha, ja JAH, kui meil on selleks isu. Kui tunneme oma piire. Ja ei karda neid ükskõik millal ületada.

Naiselik enesekindlus ja mehelik isikupära

Aga kui vanus pole enam oluline?

Hiljemalt selleks ajaks, kui hakkate ütlema, et vanus on vaid number, tunnete oma maitset juba päris hästi. Isegi kui see on parfüüm, mida olete armastanud kakskümmend aastat, ärge laske end kaasa viia lihtsalt sellepärast, et sellel on nüüd uued versioonid. Seiske selle eest, mida armastate, kui seda tõesti armastate. Nii saate lõhnaga omal moel aega peatada. Teisalt: ka siin ei tööta imed. Valige mõistlikult ja targalt – see pole kaugeltki sama, mis igav ja ebahuvitav. 

Aga mehed? Nemad kas jäävad oma lemmikkaubamärkide juurde või saavad küpseks veelgi suurema elegantsuse, sügavate puidutoonide või vürtsikate idamaiste lõhnade jaoks. Kas ka teie märkate seda?

Lõhn, mis meeldib igale vanusele

Muide, mis elu- ja parfüümifaasis olete teie praegu? Milliseid lõhnu kogete praegu kõige rohkem ja milliseid kirjutate salaja oma soovide nimekirja?